Wyspy Kanaryjskie cz. 1

Wyspy Kanaryjskie kojarzą się z kurortami i leżeniem plackiem na plaży. Co może ciągnąć tam podróżników kochających aktywność i dzikie miejsca? Otóż okazuje się, że wiele. Kanary to coś więcej, niż te kilka turystycznych miejsc, które większość z nas zna ze słyszenia. To także mnóstwo nieznanych miasteczek, góry, puste szlaki, ciekawi ludzie. Opowiemy Wam o tym wszystkim w kolejnych wpisach. A tymczasem zaczniemy od początku…

Plaża z małych kamyczków

W wakacje mieliśmy trochę wolnego czasu. Trochę więcej niż zwykle. Bardzo chcieliśmy to jakoś fajnie wykorzystać, ale średnio mieliśmy pomysł dokąd się wybrać w sezonie, żeby nie natknąć się na upał, tłumy i kosmiczne ceny, a jednak wygrzać się i odpocząć. Ustaliliśmy, że polecimy gdzieś samolotem. Ale gdzie? Szybki research oferty tanich linii lotnicznych sprawił, że w głowie pojawiły nam się właśnie Wyspy Kanaryjskie. Wiedząc jednak, że Polska nie zawsze jest najlepszym miejscem do rozpoczynania takich podróży, sprawdziliśmy opcje wylotów z Berlina. Kilka minut później mieliśmy już wykupione bilety: druga połowa sierpnia Berlin – Fuenteventura, a 3 tygodnie później Gran Canaria – Berlin. Nadszedł czas planowania co dalej 😉

Na trasę do Niemiec wpadł nam Szczecin. Nigdy wcześniej tam nie byliśmy, a chodził za nami już dość długo, więc uznaliśmy, że przyszedł idealny moment na wizytę w tym mieście (O tym opowiemy w kolejnym wpisie). Pojechaliśmy tam pociągiem (niezapomniana podróż ;)). Dwa dni później, w nocy, przejechaliśmy lotniskowym busem z dworca w Szczecinie na lotnisko Schonefeld pod Berlinem. I polecieliśmy na Kanary!

Fuerteventura, Puerto del Rosario

Nie jest to jeszcze zbyt popularny kierunek wśród polaków Polaków podróżujących na własną rękę, dlatego zaczniemy od wyjaśnienia kilku kwestii, żeby każdy wiedział o czym my w ogóle piszemy.

Wyspy Kanaryjskie to archipelag złożony z niedużych wysp. Administracyjnie należą do Hiszpanii, stąd też obowiązujący język to hiszpański. Geograficznie można zaliczyć je jednak do Afryki. Znajdują się na zachód od głównej części tego kontynentu. Z kolei po swojej zachodniej stronie mają już tylko Ocean. Takie położenie powoduje, że od wschodniej i południowej strony archipelagu czuć afrykański klimat, a na północy i zachodzie odczuwa się obecność oceanu. Każda wyspa ma własny charakter. Różnią się temperaturą, ilością opadów, panującą atmosferą, typowymi miejscowościami, ukształtowaniem terenu (choć tutaj mają też wiele wspólnego). Główną cechą wspólną wysp (poza językiem) jest to, że wszystko powstały w wyniki erupcji wulkanów. Są to więc wyspy wulkaniczne. Dlatego też każda zawiera mniejsze lub większe wzniesienia, piasek wulkaniczny, no i atrakcje związane z ich pochodzeniem. Choć to wszystko możemy znaleźć na każdej w różnym natężeniu. Dokładnie o tym będzie jeszcze później, przy okazji omawiania wysp oddzielnie.

map

Bardzo skrótowo, sytuacja z wyspami wygląda tak:

Fuerteventura – gorący, żółty piasek przywiany z Sahary, wiatr znad oceanu, trochę surferów, suchy i surowy klimat, brak roślinności.

Lanzarote – mała wyspa, surowy i upalny klimat, ciekawa architektura, trochę roślinności.

Gran Canaria – największa wyspa archipelagu, łączy elementy pozostałych wysp, jest dość zróżnicowana pod względem krajobrazu.

Teneryfa – chyba najpopularniejsza wyspa wśród Polaków, zawiera najwyższe wzniesienie archipelagu (wulkan Teide), znane kurorty, a poza nimi niezbyt dużo się dzieje.

La Gomera – ciekawa, mało turystyczna, nieduża wyspa, długo nie miała połączenia pasażerskiego z pozostałymi, dużo górskich szlaków we mgle i mało plaż.

La Palma – zielona, słynie z licznych plantacji bananów, nasza ulubiona.

El Hierro – najbardziej tajemniczna z wysp, rzadko odwiedzana przez turystów, najbardziej dzika ze wszystkich, jest rezerwatem biosfery UNESCO.

Każda z wysp otrzyma od nas własny wpis, w którym opowiemy co nieco na tematy obiektywne i subiektywne. Jesteśmy też otwarci na Wasze pytania i sugestie.

Zapraszamy do wspólnej podróży!

Czytaj dalej: Wyspy Kanaryjskie cz.2 – Fuerteventura

4 myśli na temat “Wyspy Kanaryjskie cz. 1

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )